tiistai 29. syyskuuta 2015

Eilen pikavisiitti Savitaipaleella... Muutama kuva tarttui mukaan. Hyvä syyskuun loppua!












sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Eilen pitkästä aikaan oli taas ulkoilupäivä. Paikka oli tuttu Huovilan puisto Kärkölässä. Ilma oli mitä parhain syysulkoilupäivälle. Tässä muutama otos matkalta...






















keskiviikko 16. syyskuuta 2015

Sisäkuvailut jatkuvat... taasen kokeiltiin pitkiä valotusaikoja


ISO 400, f/4,0 ja 0,8 sec

ISO 400, f/4,0 ja 1/15 sec
Tarkoituksella ylivaloitettu - ISO 400, f/4.0 ja 30 sec



keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Syksyn sato alkaa valmistua... kotipihan luumusato näytillä. Lähipäivinä luonto kutsuu - kesä saapuu jälleen :)




lauantai 5. syyskuuta 2015

Tänään tuli fiilisteltyä nuoruuteni kovinta bändiä Iron Maidenia. Eilen julkaistiin 4.9. bändin viimeisin levy The Books of Souls. Edellisestä olikin jo tovi vierähtänyt ja luulin, ettei enää studio albumeja tule - tuli kuitenkin.

Levyn avausraita - If eternity should fail - ottaa heti mukaan. Eka levy on koukuttavaa Maidenia - moista en ole kuullut sitten Seventh Son of a Seventh Son -albumin. Albumit - No Prayer for the Dying ja Fear of the Dark alkoivat jo mielestäni kuulostaa pahaenteisiltä tulevan suhteen... The book of Souls -albumi on kyllä pitkästäaikaa tukevaa heavya, sitä heavya josta itse pidän. Soundeissa ja lyriikoissa on mystiikkaa....

Toinen levy kuunneltu.. melkoisen pihdeissä pitävää Iron Maidenia.. Itse olin jo asennoitunut kuuntelemaan vain vanhoja kiekkoja. Siinä taas näki ettei pitäisi nuolasta ennenkuin.... 

Kaikenkaikkiaan todella voimat vievä 90 minuuttinen... kirsikkana kaklunpäällä on viimeinen raita - Empire of the Clouds.... 18.01 biisillä pituutta ja Dickinson imee kaiken mitä kuuntelijasta irtoaa.

Maiden diggareitten pakko-ostos!

torstai 3. syyskuuta 2015

Eilen kokeilin sateen sattuessa sisäkuvausta... Kamera jalustaan kiinni ja hieman pitemmällä valotusajalla 1/15 sec ja aukko f/4 ja ISO 400.



lauantai 29. elokuuta 2015


Tänään tuli pistäydyttyä Tuusulan kirkon kupeessa. Päivä mitä mainioin ja lämpöäkin vielä riitti. Meidän kotijärvi, Tuusulanjärvi, on hieno vesialue täällä Keski-Uudellamaalla. Sen ympäristö tarjoaa jokaiselle jotakin... Minulle se tarjosi tänään tällaisia näkymiä..

Edit:30.08.2015
Korjasin kuvien terävyyttä ja lisäsin yhden uuden kuvan, sekä poistin yhden vässykän ;) Te, jotka ehditte näkemään aikaisemmat kuvat, niin menikö terävöitys parempaan suuntaan?


Elämän juuret

Ovet ovat avoinna niille, jotka sitä tarvitsevat 1/2

Ovet ovat avoinna niille, jotka sitä tarvitsevat 2/2

Kirkon kellotapuli 1/2

Kirkon kellotapuli 2/2